Trpíte bolestmi krční páteře? Vyzkoušejte anatomický polštář!

Špatnou polohou ve spaní je způsobeno mnoho problému s krční páteří. S anatomickým polštářem vám ale může pomoc. Poradíme vám, jak polštář správně vybrat a použít.

Bolí vás záda, krční páteř, trápí vás migrény nebo trpíte nespavostí? Vaše problémy mohou být způsobeny sedavým zaměstnáním, nedostatek pohybu nebo volbou špatných lůžkovin. S uvolněním svalstva a krční páteře vám pomůže anatomický polštář. Poradíme vám, jak anatomické polštáře správně vybrat a ještě lépe použít.

Anatomický polštář je konstruovaný tak, aby hlava při spánku byla v optimální poloze. Tím dochází k uvolnění svalů, krční páteře a díky tomu, že se dobře vyspíte, vám spánek přinese potřebný odpočinek a energii do druhého dne. Nelze ale spoléhat na to, že vás zbaví veškeré bolesti zad a starostí. Pokud máte větší zdravotní problémy, je lepší navštívit lékaře. To ale neznamená, že byste si anatomický polštář neměli pořídit. Správná poloha těla při spánku vám rozhodně neuškodí.

Kouzlo spočívá v materiálu

Anatomické polštáře jsou obvykle vyráběny z pěnového materiálu. Pro maximální komfort a skvělé ortopedické vlastnosti se používá viskoelastická pěna, lidově řečeno líná pěna. Ta se skvěle přizpůsobuje křivkám vašeho tvaru těla. Navíc velmi dobře reaguje na lidské teplo. Podle teploty pokožky pěna postupně měkne a vy můžete mít příjemný pocit, jak kdybyste se do polštáře obalovali.

Mezi další materiál anatomických polštářů patří tzv. studená pěna, která je pružnější a tužší. Anatomické polštáře ale mohou být i plněné klasickými polyesterovými kuličkami, pěnovými drtěmi nebo dalšími přírodními materiály, jako je vlna nebo semena rostlin. Na výběr toho je opravdu hodně a záleží jen na vás, co vám bude nejpříjemnější.

Na tvaru záleží

Materiál je při výběru polštáře důležitý, stejně jako další parametry - rozměrtvar. Než se pustíte do výběru tvaru, odpovězte si nejdříve na otázku, v jaké poloze nejčastěji spíte. Na zádech, na boku nebo na břiše?

Spím na zádech:

Pokud spíte nejčastěji na zádech, hlava by měla být v mírném předklonu. Vhodným tvarem pro tuto polohu je klasický tvar polštáře, který umožňuje dát lůžkovinu tak, aby hlava byla mírně předkloněná.

Spím na boku:

Pro polohu na boku platí, že by páteř měla být v naprosté rovině. Vhodným tvarem je proto polštář s jednou nebo dvěma vlnami, které podpírají krk.

Spím na břiše:

Z vás by ortopedi rozhodně nebyli nadšení. V této nedoporučované poloze máte hlavu nepřirozeně zakloněnou, což je nejčastější příčinou ranní bolesti za krkem. Proto byl vyvinut polštář ve tvaru kříže, který podpírá ramena i hlavu. Krk máte položený ve vykrojené části a polštářem se nedusíte.

Anatomický polštář je opravdu velký pomocník. Možná tomu ale po první noci nebudete věřit. Po letech spaní ve špatné poloze si vaše tělo může delší dobu zvykat na zdravější podobu polštáře. Dejte mu ale šanci, které rozhodně nebudete litovat.